Поштовани суграђани,
Како су поједини медији током јучашњег и данашњег дана изнели низ неистина на тему несташице воде, увећања цене и рачуна за потрошњу воде детаљно вас обавештавамо о томе.
Услед веома лоше хидрометеоролошке ситуације на територији Општине Горњи Милановац ЈКП Горњи Милановац је обавесто грађане и привреду о томе и замолио за рацијоналну потрошњу. Доток воде из правца Бањана са реке Дичине био је више него преполовљен и износио је 20 л/с. Та количина никако није довољна да се задовољи у том тренутку више него дуплирана потрошња у односу на просек. Апели за рационалном потрошњом Председника Општине Горњи Милановац и директора ЈКП-а нису дали резултате па је од 01/07/2024 уведено ванредно стање на сеоском подручју конкретно у МЗ Теочин и Брезна. Тим селима свакодневно су саобраћале цистерне са пијаћом водом.
Потрошња воде у самом граду је такође дуплирана упркос свакодневним молбама да се рационално троши. Као прва мера 17/07/2024 донета је забрана заливања из јавног водовода усева и травњака, прања возила, а како то није дало резултата од 06/08/2024 уведена је рестрикција у испоруци воде од стране ЈП Рзав, а 14/08/2024 уведено је ванредно стање услед недостатка воде на целој територији Општине Горњи Милановац. Успостављање редовног водоснабдевања на целој територији Општине било је од 11/09/2024. ЈП Рзав Ариље је од 30/09/2024 укинуо рестрикцију, а ванредно стање у општини Горњи Милановац укинуто је 01/10/2024. У периоду ванредног стања снабдевање водом је вршено по групама. Цела територија подељена је у 6 група и у сваком тренутку две или три од 6 група имале су воду, а у зависности од расположиве количине у том тренутку. Наизменичном обуставом која у просеку није била испод 10 часова дневно, количина расположиве воде дистрибиусана је до потрошача. У периоду када у некој од 6 група није било воде, припадници Војске Србије као и запослени у ЈКП-у су путем ауто цистерни саобраћали тим улицама. Писање појединих медија да цало лето у Горњем Милановцу није било ни капи воде заправо није тачно.
Поводом изношења информација о погрешном очитавању водомера обавештавамо грађане да је очитавање водомера урађено у складу са могућностима. То заправо значи да ако је корисник пустио пса у двориште, истоварио дрва, песак или је паркирао аутомобил на шахту, очитавање у таквим условима није могуће па се потрошачу фактурише просечна потрошња. Дужина тог периода директно је на одговорности корисника услуге и не може се ЈКП оптеретити нечим за шта нема одговорност. Подсећамо да је на основу Одлуке о комуналним делатностима корисник у обавези да омогући редовно очитавање водомера. Када се створе услови за приступ водомеру очитавање се врши сваког месеца и у таквим условима не постоје примедбе корисника. ЈКП Горњи Милановац има комисију за решавање рекламација која у свом саставу има именованог заштитника потрошача па саветујемо да свако ко има рекламацију може је у писаној форми предати комисији.
Када је у питању цена дистрибуције воде, она је од 2022. године непромењена и у односу на просечну цену у Србији мања је за 25,00 РСД. Било где на територији општине Горњи Милановац ако наточите 1000 литара пијаће воде, платићете 55,00 РСД. Зашто неко обмањује грађане да је цена увећана на предходној скупштини, предпоставка је да се ради о необавештености и паушалном приступу извештавању или се негде са врха диригује, а да нема везе шта је тачно. Дезинформисање или нетачно писање дале су резултате код веома малог броја суграђана, а односе се на уништавање имовине ЈКП Горњи Милановац, приватне имовине запослених, физичких обрачуна са запосленима у ЈКП-у, самовољном отварању или затварању вентила које за последицу имају пуцање водоводне инсталације.
ЈКП Горњи Милановац се захваљује свим суграђанима и привреди који су показали разумевање и стрпљење у периоду који је иза нас.